Lid worden?

Muzieklessen

Via de muziekvereniging kun je muzieklessen nemen voor een instrument die voorkomt bij een fanfare of drum- en malletkorps: trompet, bugel, bariton, saxofoon (sopraan, alt, bartion), hoorn, trombone, bas, euphonium, drums, trommel, xylofoon en klokkenspel. De leraren geven 36 tot 38 individuele lessen per schooljaar. Voor leerlingen onder de 18 jaar geld een gereduceerd tarief, omdat hiervoor subsidies worden verstrekt vanuit de gemeente. In de lessen leer je hoe je jouw gekozen instrument kunt bespelen. Wanneer je een tijd lang muzieklessen hebt gevolgd kun je aansluiten bij de Happy Notes, het leerlingenorkest van de fanfare. Wanneer je lessen volgt via de vereniging krijg je een instrument in bruikleen van de vereniging. De muzieklessen zijn geschikt voor alle leeftijden, dus volwassenen zijn ook altijd welkom bij onze docenten.

Jenny Verhoeven
Jenny is onze saxofoondocent en heeft haar eigen muziekstudio. Ze is dirigent van diverse verenigingen in de omgeving en geeft sinds kort saxofoonlessen bij onze vereniging.  Wanneer je saxofoonles neemt zul je les krijgen van Jenny.

Adriaan Martens
Adriaan is onze koperblaasinstrument docent en is afgestudeerd aan het conservatorium in Tilburg. Hij geeft inmiddels al een tijd muzieklessen voor onze vereniging. Wanneer je muziekles neemt op een koperblaasinstrument zul je les krijgen van Adriaan.

Djuri den Tuinder
Djuri is onze docent op het gebied van slagwerk en heeft gestudeerd aan het conservatorium in Rotterdam en Tilburg. Hij was van jongs af aan al gemotiveerd om in de muziek te gaan werken. Verder organiseert hij ook de muziekexpress en werkt daardoor veel met kinderen.

Leerorkest

Ieder jaar wordt er een leerorkestje gestart voor kinderen vanaf groep 4. Ze mogen dan 6 lessen een instrument uitproberen en kennis maken met de muziek. De lessen worden gegeven in groepsverband en zijn laagdrempelig. Als afsluiting wordt er een optreden gegeven door de kinderen. Als de kinderen daarna verder willen met muziek maken stappen ze over naar de individuele muzieklessen zoals bovenaan beschreven.

Sla je slag met St. Caecilia!

Met de Muziek Express bezoeken de klassen van groep 4, 5 en 6 ook onze slagwerkgroep. Lijkt het je leuk om ná schooltijd met andere kinderen op onze instrumenten te leren spelen? Sla dan je slag en geef je op! Benieuwd wat we gaan doen en hoe je je op kunt geven?  Check dit via onderstaande knop!

Algemeen lid

Je kunt ook wanneer je al een instrument bespeeld algemeen lid worden van de vereniging en je aansluiten bij de fanfare of het drum- en malletkorps. Voor meer informatie over deze onderdelen van de vereniging kunt u terecht op de individuele pagina's van de onderdelen. U betaalt dan alleen contributie.

Tarieven

*Wanneer je muzieklessen hebt van de vereniging betaalt u alleen lesgeld en geen contributie.

Voor meer informatie of inschrijvingen kunt u contact opnemen met Anita Ketelaar via opleidingen@muziekvereniginghoeven.nl